Fusion 360
Fusion 360 texture map sphere
https://www.youtube.com/watch?v=Xf0zy7AdNIU
tutorials
http://help.autodesk.com/view/fusion360/ENU
more about sketching
http://help.autodesk.com/view/fusion360/ENU/?learn=sketch
Shortcuts
- rightclick: marking menu
- s: open sketch toolbox
- m: move/copy
Navigate the canvas
Axis Cube settings: Preferences > General > Default modeling orientation: y-up
Mouse
Pan - middle mouse Zoom - scroll Orbit - shift middle mouse
Notes
- Een component bestaat uit Origin, Bodies en Sketches
- In Sketch kun je een getekende lijn omzetten naar hulp lijn door op de lijn te klikken en dan rechtsklik Normal/Construction
- Modify > Combine voor samenvoegen bodies evt tot nieuw component
Huiswerk: zie: https://wiki.zb45.nl/index.php?title=Cursus_Fusion_360
- the hour of making - filmpje 1 bekijken: https://www.youtube.com/watch?v=RtKdGo-_YQ4 (https://www.instructables.com/class/Beginner-3D-Printing-Class/)
Les 2
- als je bijv een box hebt getekent kun je wel op een van de faces een sketch maken (via Sketch > Create Sketch)
- parameter waardes instellen bij Modify > Change Parameters
- maten / constraints instellen en parameters toekennen. Bijv via Sketch Dimensions
- offset plane kun je verplaatsen in je tijdlijn naar bijv het begin zodat je bij sketch redefine sketch plane kunt.
- je kunt een Body projecteren op een nieuwe Sketch om zodoende als het ware een kopie te maken. En het is handig om een Offset Plane te maken waar je Sketch dan op zit.
- sketch dimensions: 'd'
- met Modify > Combine kun je ook Cut doen
- om een projectie voor de dxf te maken maak je een nieuwe sketch op de midplane van een body. Daarop doe je een projectie maar niet met 'p' maar via Sketch > Project > Intersect