Fusion 360

Fusion 360 texture map sphere

https://www.youtube.com/watch?v=Xf0zy7AdNIU

Screenshot 2024-02-01 at 07 35 17

tutorials

http://help.autodesk.com/view/fusion360/ENU

more about sketching

http://help.autodesk.com/view/fusion360/ENU/?learn=sketch

Shortcuts

  • rightclick: marking menu
  • s: open sketch toolbox
  • m: move/copy

Navigate the canvas

Axis Cube settings: Preferences > General > Default modeling orientation: y-up

Mouse

Pan - middle mouse Zoom - scroll Orbit - shift middle mouse

Notes

  • Een component bestaat uit Origin, Bodies en Sketches
  • In Sketch kun je een getekende lijn omzetten naar hulp lijn door op de lijn te klikken en dan rechtsklik Normal/Construction
  • Modify > Combine voor samenvoegen bodies evt tot nieuw component

Huiswerk: zie: https://wiki.zb45.nl/index.php?title=Cursus_Fusion_360

Les 2

  • als je bijv een box hebt getekent kun je wel op een van de faces een sketch maken (via Sketch > Create Sketch)
  • parameter waardes instellen bij Modify > Change Parameters
  • maten / constraints instellen en parameters toekennen. Bijv via Sketch Dimensions
  • offset plane kun je verplaatsen in je tijdlijn naar bijv het begin zodat je bij sketch redefine sketch plane kunt.
  • je kunt een Body projecteren op een nieuwe Sketch om zodoende als het ware een kopie te maken. En het is handig om een Offset Plane te maken waar je Sketch dan op zit.
  • sketch dimensions: 'd'
  • met Modify > Combine kun je ook Cut doen
  • om een projectie voor de dxf te maken maak je een nieuwe sketch op de midplane van een body. Daarop doe je een projectie maar niet met 'p' maar via Sketch > Project > Intersect