User Tools

Site Tools


Sidebar



blender

Blender

  • meestal rechter muisknop, soms linker
  • X = delete
  • onderaan View menu voor verschillende aanzichten
  • bovenaan Add → Mesh → ….
  • objectmode / editmode
  • objectmode voor transformaties
  • editmode voor bewerkingen
  • a = alles (de-)selecteren
  • je kunt de as-pijlen in je object vastpakken om 'm over 1 as te slepen.
  • in editmode kun je met rechtermuisknop een vertex vastpakken.
  • klikken of enter om editen te beindigen.
  • b = block-select
  • er is een knopje om depth-test aan/uit te zetten. Dat maakt het mogelijk om ook vertices aan de achterkant van een bol te selecteren met block-select.
  • c = circle select
  • e = extrude
  • ex, ey, ez = toggle axis lock for extrude
  • g = grab
  • r = rotate
  • s = scale
  • proportional scale knopje naast depth-test (je kunt ook met twee vingers tegelijk (links klikken, wiel scrollen)
  • je kunt wisselen met knopjes onderaan tussen vertex, edge of face select.
  • lasso select: Ctrl+linkermuisknop
  • ey3 = extrude 3mm over y as
  • object knopje zit rechts voor transformations
  • in sculpt mode kunt je sculpten
  • in editmode kun je subdividen via het menu buttons aan de linkerkant.
  • via file menu kun je 'recover last session' kiezen als je bent vergeten te saven.
  • in objectmode kun je via modifiers panel aan de rechterkant kun je union doen om meshes samen te voegen. (altijd eerst saven want unions zijn tricky)
blender.txt · Last modified: 2014/11/23 16:33 (external edit)